Online bila seller sms/email, dari ayat die kita akan rasa die emo,
Offline pulak dari air muka die, tarik muka masam, malas nak layan kite dah
Not to mention anyone..
Just baru terkena kat diri sendiri..alangkah kecewa dan sedihnya..
Why dia ckp ready stock, esoknya die ckp takde stok
(kecewa)
Why dia salah quote price, esoknya nak suruh tambah, if taknak tambah dia nak pulangkan duit
(kecewa lagi)
Why esoknya baru nak bagitau dua yang diatas, kalau setel cpt sepatutnya dah dpt hantar dah brg
(kecewa..kecewa)
Pastu sms bagi ayat macam kita yang salah..
Alahai, yang kite ni dah kecewa, die bising-bising pulak..
Tak pasal-pasal awk kena la balik..
Kite tak suka gaduh..sbb kite pun seller jugak kot..
Tapi takkan nak diam kalau orang yang salah letakkan kesalahan die kat kite..
Lar..mulalah hilang budi bahasa nak balas sms..
Umpama api yang disimbah minyak petrol..huu (siap ada peribahasa u..)
Maka haruslah tak jadi beli benda tu..
Walaupun sy sanggup je tambah duit sebenarnya sebab mmg nak sangat benda tu..
Tapi cara dia tangani customer..failed..failed..
Sedih malam-malam dpt message camtu..
hilang ngantuk..
At last, kepala dah berat rasanya salah sorang perlu mengalah..
ade yang kata sy ni api yang tak marak..haha boleh kata camtu
umpama api baru nak marak, bomba dah dtg..(peribahasa lagi..lalala)
dan dlm cerita ni mmg sy jugaklah yang kena mengalah dulu..
Bagi sms ayat penenang..salam-salam..(bajet macam hero)
Barulah die nak mengalah..
Walhal die salah.. T_T
Tapi disebabkan hati dah malas nak sakit-sakit sebab benda kecik..
Pelik rasa, dia sms melalut-lalut..kejap kata tu kejap kata ni..
Hal-hal yang takde kena mengena pun dengan bisnes..
Hal-hal peribadi atau tah pebenda tah..
Dah last dia bagitau dia tgh tunggu bersalin..ok faham nape die emo terlebih..
Tapi rasanya mmg sy yang buat cerita jadi panjang..
Mula2 sy msg suruh die carefull next time dengan order customer..
Tu yang start tetibe sy kena marah ngan die..macam sy ckp kasar ngan dia la pulak
huu T_T
SMS ni kadang-kadang mengapi-apikan orang..
Intonasi yang lembut pun kalau tersalah cara baca nye akan jadi kasar..
Lebih baikla kalau nak pujuk org telefon je terus..
p/s : Normal thing if a customer cerewet, sensitif about harga, sensitif about stock, timing..sy juga concern pasal tu bila bergelar customer..sy pun ada juga buat silap kadang-kadang as a seller, tapi please all seller di dunia ini tarik nafas panjang-panjang dulu sebelum bersemuka dengan customer, agar dihindari dari syaitan emo ni...ngee ^_~
Siyes, kalau gaduh dua2 nak menang, sampai kiamat pun tak habis..
sy jrg bli on9 shop.klu prg kdi bli pakaian pun ske bli yg da ada harga tetap.x nk minx kurg,tkt nti hrga murah jgn naik plk.
klu bt contest sy mmg ske bli on9,srh dia send terus.xde masa r nk ke pjbt pos.tp brg yg dia pun tu ada kecacatan yg agk nmpk dgn mata kasar,rabun pun bole nmpk.dimaafkn sbb dia sggup prg amik kt org yg sy bg tu,then tkr dgn yg baru.klu mcm tu sy puji dan ske.ada tggjwb. :)mahal pun berbaloi.
7 comments:
cantik pic last hehe..sowi tak baca abis entry hehehe
patotnyer customer is always right kn??
salah sis .
hehe . biasa la.. pembawakan babay . hehe .
*cantek pic yg last tuh ! hehe . suke2...
salam sis . sori , tercicir .
tolong hantar alamat rumah ye . ada something untuk sis :)
aqilah214@yahoo.com.my
sy jrg bli on9 shop.klu prg kdi bli pakaian pun ske bli yg da ada harga tetap.x nk minx kurg,tkt nti hrga murah jgn naik plk.
klu bt contest sy mmg ske bli on9,srh dia send terus.xde masa r nk ke pjbt pos.tp brg yg dia pun tu ada kecacatan yg agk nmpk dgn mata kasar,rabun pun bole nmpk.dimaafkn sbb dia sggup prg amik kt org yg sy bg tu,then tkr dgn yg baru.klu mcm tu sy puji dan ske.ada tggjwb. :)mahal pun berbaloi.
salam sis .
hehe . hantar kat sni ye :
aqilah214@yahoo.com.my
*hadiah biasa je sis ;D
sabar je la gnie . :)
p/s : btw , chanteq stail tdung gnie nih . camna wat ek ? bley x watkan tutorial cara2 nk pakai ? :)
Post a Comment